Familie geariveerd - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van reijer knol - WaarBenJij.nu Familie geariveerd - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van reijer knol - WaarBenJij.nu

Familie geariveerd

Door: Reijer

Blijf op de hoogte en volg reijer

04 Augustus 2006 | Swaziland, Lobamba

Ik zeg het nu maar alvast, jolan hier.
Reijer had blijkbaar gister lang berichtje getypt maar dat is er niet opgekomen, dus typ ik maar ff berichtje.
Ik ben hier nu 4 dagen, en zal ik even wat zeggen dat reijer nog niet opgevallen was:
Het stuur hier zit rechts, en een groot deel van de autos is wit. Dat vond ik wel interresant, maar ik heb reijer er nooit over gehoord. Verder is iedereen hier heel aardig (Probeer in het Raayland maar te bereiken dat 90% van de mensen hoi tegen je zegt) en is het hier heel mooi.
Verder is hier een storm geweest, het metaal en het hout vloog in het rond, stroom was eruit voor 3 dagen (geen computer voor mij :() en er zijn een aantal daken van de huizen af gevlogen. Het was op zich wel grappig om te zien, allemaal mensen die zich zaten af te vragen of ze nu wel of niet naar school zouden gaan vanwege al die wind en rondvliegende dingen (Was veel te gevaarlijk). Bij de meisjes ging bijna niemand, en toen kwam er een leraar die zei dat ze zich dan maar moesten melden bij het office dat vlak langs de school stond (-_-') Verder is er nu wel weer school en is alles weer in orde. Ik zal proberen nog wat meer berichtjes te zetten komende dagen als reijer geen zin heeft.
Posten jullie ondertussen ook maar wat.

  • 04 Augustus 2006 - 18:49

    Jolan:

    het nieuwe bericht van reijer stond er net nog niet, dus daarvandaan de dubbele informatie.

  • 05 Augustus 2006 - 14:46

    Jos:

    ooo veel plezier daar jolan en de rest van de familie... doe ze daar ook de groeten van mij:P
    zie jullie wel weer in nederland!!!

  • 07 Augustus 2006 - 07:38

    Annelies:

    We hebben de laatste week wel het gevoel gehad dat we aan het kamperen waren in ons hotel. Licht uit, geen warm water en erg koud. Vroeg naar bed dus en veel slapen. Nu is alles weer hersteld net als bij Reijers hostel en zitten we in een aangenaam hotel met een prachtig uitzicht. Gisteren hippo's, zebra's, impala's en grote stukken vlees gezien bij de braai in het milwane park. Behalve een wildpark ook een camp waar iedereen uit de buurt op zondag gaat lunchen. Struisvogels en wrattenzwijnen blijken geen wilde dieren, maar onhandige scharrelaars te zijn in dit park. Kennisgemaakt met Reijers linkparents: Bruce en Suzan en hun kinderen Kevin en Nick. Ook met de vader van Christo, die voor een week uit angola over is. Vandaag lijkt weer een prachtige dag te worden. 'snachts is het hier erg koud ( 1'a 2C) en overdag wordt het weer 20-25 graden, zeker in de vallei. Met ons is alles goed. Laat eens iets weten via deze site!!

  • 07 Augustus 2006 - 07:56

    Jos:

    we zijn afgalopen zaterdag met een paar man naar de kermis in venray geweest was zekers gezellig en komend weekend hebben we lan-party bij benny met 16 man dus dat wordt helemaal tegek! Volgende week weer kermis in overloon.... verder hebben we af en toe bij iemand gezeten en nog een bbq gehad bij rob thuis, dit was het wel zon beetje!!!

  • 07 Augustus 2006 - 17:34

    Anneke(moederLoes):

    dag Reijer en familie, Wat een leuk bericht. Goed om te weten dat wij een warme pyama mee moeten nemen. Loes wilde ons ook in het hotel vanwege alle luxe, maar nu horen wij dat jullie ook zonder stroom zaten en geen warm bad konden nemen. Wij vertrekken morgen. Jammer dat wij jullie daar niet meer zien. Een hele mooie rondreis verder door Zuid-Afrika. Tot later in Nederland. +groeten

  • 15 Augustus 2006 - 09:54

    Reijer:

    school klaar, ben nu al bijna een week op vakantie! Ik ben woensdag ochtend vertrokken van school af en ben naar Nelspruit te gaan om eens lekker te gaan winkelen. Just my luck en pirates of the carribean 2 gekeken in de bioscoop, was ook wel leuk om te doen. Verder daar wat rondgelopen, botanische tuinen bekeken, naar nijlpaarden gezocht maar die helaas niet gevonden. Na twee dagen in Nelspruit gebleven te zijn zijn we weer vertrokken om naar Hazyview te gaan. Hazyview is een dorpje vlakbij Kruger park, wat een van de grootste/meestbezochte parken is van heel Afrika. Toen we hier eerst aankwamen hebben we rondgekeken in de omgeving, wat gewandeld en gereden, dus niet zo heel erg interessant. Dat een paar dagen gedaan, en gisteren zijn we vroeg in de morgen naar Kruger gegaan. Je ziet de meeste beesten bij zonsopgang dus om 5 uur opgestaan, om om 6:30 bij de poorten te staan. Een hele serie fantastische foto's gemaakt (kan nu niet op internet zetten, ik zit in een internet cafe) van bijna alle beesten die je je voorsteld in Afrika. Leeuwen, olifanten, een hele hoop neushoorns, ook een enorme hoeveelheid nijlpaarden, waterbuffels, allemaal verschillende soorten hertjes (impalas, kudus, nog meer impalas, " wildebeesten", en nog veel meer), giraffen etc. Was fantastisch om te doen, zo kon ik al die typische plaatjes van Afrika in het echt zien. Ik heb hier een erg leuke vakantie,
    hoop dat het met jullie ook erg goed gaat,
    groetjes,
    reijer

  • 15 Augustus 2006 - 10:29

    Laurens:

    rlxt Krugerpark =D
    zo te horen naar jullie zin daar, hier al weer bijna school o.O
    Toure jullie nog maar fijn rond en maak veel fotos zodat wij hier kunnen zien wat jullie doen :D Fijne vakantie en veel succes met overleven
    Gr aan Jolan en je ouders ;)

  • 17 Augustus 2006 - 12:52

    Rudolf:

    wat heb jij weer een geluk reijer dat je zo n unieke vakantie kunt meemaken.
    je hebt het verdiend dus geniet er maar van.

    ik heb dit jaar met de tour de france een mountainbike gewonnen ! :):D
    ik was gewoon de beste met poulen!

    geniet van je vakantie

  • 17 Augustus 2006 - 13:25

    Benny:

    Hey Reijer, sorry dat ik niet zo veel meer post :( Heb jij daar een fijne vakantie? Is het ook zo voor te stellen als hier (gamen, gamen...) of is het meer een soort culturele vakantie (wandelen door het land en zulke dingen) Ik hoop dat je er van geniet, want je hebt maar een paar van zulke vakanties :) Ik ben nu in ieder geval al druk bezig met leren :(:(:(:( OMG, OMG! Ja, inderdaad: OMG. Heb de 1ste ronde van de Luchtmacht namelijk overleefd ("pfff", "zucht") Als enigste van 7 man :P. De volgende stap is een PW maken over de teorie van het vliegen. Het is een boekje van 24 blz. Daar staat precies in wat je moet doen bij het maken van bochten, dalen, stijgen enz. Is vrij pittig, maar als ik er door kom mag ik 4 dagen in een Simulator zitten om daar mijn kunsten te vertonen; ik ben benieuwd. Ook hadden we weer een LAN gehouden, helaas zonder jou :( Was zeker vet, want ik heb de jongens aan AA gekregen! :) Ze vonden het toch wel leuk om te spelen. Ook weer eens heel veel Warcraft 3 gedaan en nog wat UT. Hoopelijk ben jij er de volgende LAN weer wel. Maar eerst weer eens naar school gaan, waar ik me nu mentaal op aan het voorbereiden ben ;)

  • 18 Augustus 2006 - 13:58

    Reijer:

    ben nog steeds in leven, hoewel maar net. Ten eerste, Benny gefeliciteerd met je luchtmacht-iets, ik hoop dat je erdoor heen komt. Rudolf veel fietsplezier met je nieuwe mountainbike en allemaal veel plezier op school (hehe). Ik ben twee dagen na het Krugerpark naar Hlane park in Swaziland gegaan, waar we een gids in hadden gehuurd om te proberen om dicht bij olifanten, neushoorns etc. te komen. Was beter gelukt dan we eigenlijk gehoopt hadden. Eerst kwamen we erg dichtbij twee olifanten met een jong, maar op een gegegen moment waren we er te dichtbij gekomen, en toen hoorden ze ons. Toen zijn we een stukje omgelopen, waarna onze gids ons opeens vertelde om weg te rennen. Wij rennen, en achter ons hoorden we bomen kraken en bosjes neergaan omdat die olifanten opeens achter ons aanzaten. Was wel beetje eng, omdat die olifanten toch flink wat schade kunnen doen. Maar we hebben het overleefd, we hebben de olifanten van heel dichtbij gezien, daarna nog ongeveer 10 meter van een neushoorn met jong gezeten en nog een hele rits vogels gezien. Ontzettend veel fotos gemaakt, die komen later wel op de website omdat ik nu alleen maar in internetcafes zit, maar alle fotos staan op mijn computer. Na Hlane zijn we naar St. Lucia gereden, wat aan de kust ligt, en daar zit ik nu in het internetcafe. Lekker zonnen op het strand, morgen gaan we walvissen kijken op zee, vandaag ook naar een krokodillen farm geweest waar ze krokodillen en slangen fokken, soms wel een halve ton zwaar en vijf meter lang. Heb dus een fantastische vakantie, blijf berichtjes posten,
    groetjes,
    reijer

  • 18 Augustus 2006 - 14:40

    Lisa:

    is leuk hier in overloon, ben wel jaloers op jullie.ik heb altijd wel een keer naar afrika gewild!geniet ervan!groetjes lisa (reitsma)

  • 19 Augustus 2006 - 14:27

    Oma En Opa Schoenmakers:

    Hallo lieve mensen,
    Het was fijn weer van jullie te horen(lezen). Jullie beleven heel wat. We zijn benieuwd naar de foto's. Is de camera van Reijer weer in orde? Wat een groot verschil in temperatuur bij jullie. Wij hebben hier veel regen. Onze vakantie in Epen was ook erg buiïg.We hebben het Bonifantenmuseum in Maastricht bezocht. Er was niets aan. We hebben daarna op een overdekt terras gezeten. We hebben een goed hotel gehad boven op een berg. Een prachtig uitzicht was het daar. We hebben nieuwe foto's ontvangen van de kleinkinderen in Frankrijk. Erg leuk.
    We wensen jullie een fijne voortzetting van de vakantie. Leuk dat jullie de kennissen van Reijer hebben ontmoet. Tot de volgende keer.
    Groetjes,
    Oma en opa.

  • 20 Augustus 2006 - 05:32

    Egbert:

    Rijers foto toestel is OK, twee tellertjes, 1 voor energie, 1 voor aantal fotos. Tellertje voor fotos leek op die van energie, was het niet. Stroom werkt prima, opladen ook en fotos helemaal!!! Veel pixels, scherpe fotos:-)

  • 20 Augustus 2006 - 12:50

    TAW:

    Egbert van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag. We hopen dat jullie met zijn viertjes een fijne dag hebben.
    Tom-Anja-WB

  • 21 Augustus 2006 - 16:47

    Alie En Joop:

    Egbert, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook Annelies, Reijer en Jolan gefeliciteerd. Nog vele prettige dagen in dem vreemde toegewenst en wij hopen jullie binnenkort weer in goede gezondheid te ontmoeten.
    Groetjes,
    Alie en Joop

  • 22 Augustus 2006 - 09:16

    Laurens:

    dus ook gefeliciteerd van mij =D
    Ik kom net terug van de geweldige eerste 'schooldag', erg grappig om helemaal naar venray en terug te fietsen om je klas te ontmoeten die je al kent... Morgen beginnen de lessen volgens het rooster dus geniet nog maar Jolan want je mist hier absoluut niks xD
    (mss het trainen :P)
    Have a nice time

  • 25 Augustus 2006 - 16:27

    Laurens:

    Jolan je zit in havo 4A en je zit bij erik mennen en stefan wouters in de klas en nog meer 'leuke' mensen. Ik heb deze informatie van een zeer ontrouwbare bron (erik mennen) dus meld fouten bij hem en niet bij mij xD) Hier heeft het net niet normaal hard geregent. Ik ben geloof ik nog nooit zo nat geworden als vandaag. Jullie hebben geloof ik een stuk beter weer. Als je in het vliegtuig gaat zou ik in ieder geval een lange broek aantrekken =D
    Verder zondag nederlandse kampioenschappen, jammer dat jij niet mee kan doen Jolan, nog fijne vakantie en terugreis en veel plezier Reijer!

  • 26 Augustus 2006 - 07:52

    Annelies:

    Vandaag de grote dag: we gaan weer naar huis. Gisteren de laatste shopping gedaan en uit eten geweest met de Olsens, reijers linkparents. We hebben trouwens al lange broeken aan Laurens, want het is hier frisjes. Proberen vandaag alles weer in de koffers te krijgen en naar Johannesburg te komen met onze niet meer zo witte huurauto. Vanaf nu is de website weer helemaal van Reijer, die de komende weken bij Christo in huis zit en een cursus Siswati wil gaan volgen. Groeten en tot ziens.

  • 02 September 2006 - 17:23

    Geert:

    Hey Reijer,
    Hier in Venray is vandaag de Postcode Loterij Zomerkanjer gevallen :) op postcode 5801. 4.8 miljoen werd verdeeld over de postcode en nog eens 8 miljoen in een bepaalde straat. Wij hebben 1800 euro gewonnen, toch best leuk. De 8 miljoen werd verdeeld in de straat achter ons, de Schutsboom. Toen ik daar achter die Winston Gerstanovich aanliep en ik keek achterom, liep Caroline Tensen en die andere kale ook nog achter me haha :D. Er was zelfs een jong koppel dat 9 (!) loten had. kassa dus. (Oh er wonen ook best veel leraren in die straat :p) Heel veel blije mensen gezien dus.

    Verder is eigenlijk alles normaal. We zijn begonnen met het nieuwe schooljaar en het is eigenlijk dezelfde klas van vorig jaar, behalve dan dat Steffi is blijven zitten en er een jongen is bijgekomen van Havo5. (Yuri)

    Leuk dat je Siswati gaat leren, werkt dat ook met dat klakken enzo?

    Groeten uit (een rijker :D :p) Venray!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Lobamba

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2007

mid-term

15 Mei 2007

terug op school

16 April 2007

vakantie

31 Maart 2007

hallo weer

17 Februari 2007

hallo weer
reijer
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 26564

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: